dinsdag 22 maart 2016

BeLUG lid #892 - Johan Timmerman



Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering in Meet BeLUG, de blogreeks waarin we trachten al onze leden aan elkaar voor te stellen.
Welcome all to a new episode of Meet BeLUG, the blog series where we try to introduce all our members to each other.

En wie laten we vandaag aan het woord?
And who do we give the word to today?


TIMMERMAN JOHAN, lidnr: 892
Timmerman Johan, member number 892

En wat is jouw intresse in Lego?
And what is your interest in Lego?

Mijn voorkeur ligt in het aankopen van blokjes allerhande vooral om eigen creaties te bouwen. Als ik sets koop dan zijn het collectors items of hard to find.
Zelfs als ik een nieuwe set koop kijk ik reeds wat ik er nog mee kan doen.
Ik heb op dit moment zo een 40.000 blokjes. De grootste aankoop heb ik gedaan op rondreis door Denemarken (met Lego land uiteraard) in 1990. Toen kon men hier weinig grijze blokjes vinden. Dus ik heb daar in elke stad alle aanvuldozen met grijze blokjes opgekocht. Er zat één valies vol!
My preference lies with the purchasing of all sorts of bricks to be able to build own creations.  When I actually buy sets, these are collector`s items or hard to find.
Even when buying a new set I`m already thinking of what I can do with it.
At the moment I have about 40.000 bricks.  My biggest purchase was when I did a voyage through Denmark (including of course Lego Land) back in 1990.  It was rather difficult then to find grey elements here.  So in every city I visited I bought all the supplement sets with grey bricks.  It amounted to a full travelling case!

Wat zijn dan zowat je favoriete thema`a geweest over de jaren?
So what have been your favorite theme`s over the years?

Vooral de collectors items zoals de ferrari, kever, lamborghini, race-moto's.
Ook technic heeft mij een tijdje kunnen  bekoren. Ik heb ook verschillende Gentse historische gebouwen nagemaakt.
Mostly the collector`s items like the Ferrari, VW Bug, Lamborghini, Racing Bikes.
Technic has also been something I liked for while.  I also recreated various historical buildings from Ghent.


Heb je recentelijk nog toffe dingen aangekocht?
Did you buy some cool stuff in recent times?

Enkel nog speciale aanvullende blokjes voor mijn MOC.
Only special additional elements for my MOC.

Waar ben je trots op in je collectie?
What makes you especcially proud in your collection?

Het geen ik bouw blijft niet eeuwig staan, Als ik een nieuw idee krijg, dan gaat de rest tegen de vlakte. Meestal doe ik ideetjes op tijdens wereldreizen en dan heb ik weer inspiratie voor nieuwe creaties.
Most things I build don`t remain forever.  When I get a new idea, the rest if demolished.  I usually get these ideas during world voyages, and then I have inspiration for new creations.


Heb je een "Holy Grail" set en indien ja, welke?
Do you have a "Holy Grail" set, and if so, which one?

Neen
No

Wat zijn je eventuele bouw- en verzamelplannen voor de nabije en verre toekomst?
What are your build- and collectioningplans for the near and far future?

Op dit moment tracht ik mijn MOC af te krijgen voor Wetteren. Dit is een Vietnamese jonk (Halong Bay) van 80 cm lang met een volledige scene van water, strand en kalkrotsen. De totale oppervlakte beslaat 2m2. Zie foto hierboven, maar nog niet volledig afgewerkt.
Voor  2017 zou ik graag een 3D dolfijn willen maken die uit het water springt.
At the moment I`m trying to finish my MOC for Wetteren.  This is a Vietnamese junk (Halong Bay) of 80 cm in length with a complete scene of water, beach and chalkrocks.  The total surface is 2 square meters.  See the attached picture, but it isn`t finished yet.
For 2017 I`d love to build a 3D dolphin kumping out of the water.


Weet je nog wat je eerste Lego set was?
Do you still remember what your first Lego set was?

De eerste set (waarschijnlijk de basisdoos 066, die toen 715 BEF kostte) kan ik mij niet echt herinneren daar dit toch al meer dan 50 jaar geleden is. Toen kregen we als geschenkjes aanvuldozen, maar toen enkel in de kleuren wit en rood! Men kon toen enkel basisdozen kopen . En toen kwamen ook de eerst wielen op de markt nog met grijze rubberen banden. En ook de opbergdozen in hout met schuifdeksel.
The first set (probably the base set 066, which was 715 BEF back then) is something I can`t exactly remember as more then 50 years have past since then.  Back then, we received supplementing sets as gifts, but only in white and red colours!  One could only buy basic sets then.  Then the first wheels appeared on the market, with the grey rubber tyres.  As well as those wooden storage boxes with sliding lids.


Heb je een "Dark Ages" gekend en hoe ben je daar dan uit gekomen?
Did you have a "Dark Age" and how did you get out of them?

Er is inderdaad wel een periode van tien jaar geweest dat de blokjes niet uit de kast kwamen. Door studies en werk was er niet veel tijd voor.
Gelukkig ben ik dan getrouwd en bij de verhuis zijn de Lego's weer uitgekomen. En toen ben ik er weer aan begonnen. Met uitbreiding van de collectie blokjes.
Toen we verhuist zijn naar onze villa heb ik daar een speelkamer ingericht die dan vol ligt van de blokjes soms tot ergernis van mijn vrouw die daar dan niet mag kuisen. Maar ja, dan doe je het toch zelf.
There has indeed been a period of ten years when the bricks didn`t came out of the closet.  Studies and work made me lack time for it.  Luckily I got married then and while moving house the Lego reappeared.  And I started again as such.  With expanding the brick collection.
When we moved to our villa I decorated a playroom which is full of bricks, at times to the annoyance of my wife who isn`t allowed to clean in there then.  But yeah, you just have to do it yourself then.

Vriendelijk bedankt om ons te woord te staan Johan!
Many thanks for talking to us Johan!

Zijn er nog leden die zich graag eens willen voorstellen aan het grote publiek?  Stuur ons dan je lijstje met antwoorden door die je vindt op de BeLUG blog onder de `Meet BeLUG' tab samen met een paar foto`s en dan verschijn je spoedig ook op ons hoekje van het internet!
Are there more members who would love to introduce themselves to the big public?  Send us your list with the answers which you can find on the BeLUG blog under the 'Meet BeLUG' tab, together with some pictures and soon you`ll appear on our corner of the internet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten