woensdag 10 februari 2016

BeLUG lid #690 - Jurgen Coppens

In deze reeks waarin we al onze leden en sympathisanten trachten aan het woord te laten, is het vandaag de beurt aan Jurgen.  Al weet ik niet helemaal zeker of we hem gaan herkennen op een beurs als hij deze specifieke outfit niet aan heeft ;-)

In this series we will try and let all our members and sympathisers take the word, and today it`s Jurgen's turn.  Though I`m not sure if we will recognize him on an event if he ain`t wearing this specific outfit ;-)

Maar wie is Jurgen Coppens?
But who is Jurgen Coppens?

Mijn naam is Jurgen, lidnummer 690.  Bijnaam is freddie-live omdat Queen mijn favoriete band is en live noemen ze me ook omdat ik heel graag zing :-)
My name is Jurgen, member 690.  My nickname is freddie-live because Queen is my favorite band and live is something they call me aswell as I love to sing :-)

Wat is zowat je intresse in Lego dan Jurgen?
What are Jurgen's fields of intrest within Lego?

Mijn intresse gaat vooral uit naar de Modulars, beetje City, beetje treinen.  Soms probeer ik zelf dingen uit, ben nu bezig aan zelf een stadsplein te maken, ook heb ik een paar modulars gemaakt en zelf ook een station.
Ik verzamel dus niet alles van Lego, vroeger had ik meer een "verzamelwoede" maar met ouder worden maak ik keuzes om dit en dat te verzamelen, en kopen waar ik nog echt intresse in heb.  Tenslotte moet je echt veel ruimte hebben ook om een mooie lay-out te maken.

My intrests are mainly the Modulars, a bit of City, and a bit of trains.  Sometimes I try my own things, like at the moment I`m working on a citysquare, as well as having made a few modulars myself and a station.
I don`t collect everything Lego, I used to have more of a "collectors passion" but with becoming older I had to made choices between collecting this and that, and buy only the things that really intrest me.
After all, you need to have a lot of space to display a nice lay-out.

En zijn dat altijd jouw favoriete thema`s geweest door de jaren heen?
And have those always been your favorite theme`s throughout the years?

Favoriete thema`s zijn zeker de modulars en treinen.  In mijn kinderjaren waren dat de brandweer, politie en piraten vooral.  Ik ben nu alles bij elkaar een goede 7 jaar bezig met Lego en is een echte verslaving geworden.

Favorite theme`s are definitly the modulars and trains.  In my childhood years those where the fire department, police and pirates.  It`s been all in all 7 years now that I`m busy with lego, and it has become a real addiction.

Heb je recentelijk nog toffe dingen aangeschaft?
Did you buy some cool stuff recently?

Recentelijk heb ik de Ghostbusters HQ gekocht.  Wel een duur grapje, maar echt een toffe build, voor de rest koop ik alle modulars die ik kan vinden.

Recently I bought the Ghostbusters HQ.  An expensive set, but a really nice build, while my other purchases are about every modular I can find.

Waar ben je uitzonderlijk trots op in je collectie?
What is in your collection that makes you exceptionally proud?

Mijn modular-straat ben ik wel fier op, en zeker de modulars die Lego niet uitgegeven hebben maar met een paar MOC`s erbij is het altijd leuk.

I`m rather proud of my modular street, en certainly on the modulars not released by Lego, having a few MOC`s in between them is always nice.

Heb je een `Holy Grail` set?
Do you have a 'Holy Grail' set?

Eigenlijk niet, of nog niet :-)

Not really, or rather, not yet :-)

Wat zijn je eventuele bouw- of verzamelplannen voor de nabije toekomst?
What are your near future build- or collectioning plans?

Mijn volgend projectje is een modular -supermarkt (Delhaize winkel, omdat ik in een depot werk), ook een vrachtwagen van deze winkel gaat er komen.

My next project is a modular supermarket (Delhaize store, because I work in a depot), as well as a truck from this store.

Weet je nog wat je eerste set was?
Do you remember your very first set?

Ik denk dat cafe corner men eerste set was, en direct een mooie hoor, nadien direct verkocht.  Het zijn leuke builds en vooral het interieur boeit mij altijd enorm, juist spijtig dat ze zo duur zijn als je zelf gaat moc`cen he.

I think that the cafe corner was my first set, and that`s a nice one, sold it shortly afterwards.  It are great builds and especially the interior intrests me a lot, it`s a shame they are so expensive if you want to moc with them.



Zo dit was het zo een beetje, hoop dat het al een mooi begin is en hoop dat ik nog veel mooie Lego mag en kan bouwen in de toekomst.  Het is een hobby en een leuk tijdverdrijf.

So that is about it, I hope this has been a nice start and I hope to be able to build a lot of Lego in the future.  It`s a hobby and a great way to spend time.

MVG

Jurgen


En zo zijn we reeds aan het vierde deel van deze nieuwe reeks.  Heb je ook zin om eens aan het woord te komen, als lid of als sympathisant, vul dan even de standaard template in die we voor je klaarhebben om een richting aan te geven, voeg toe of laat weg wat je wilt, en mail het ons door op de e-mail in de template.

And as such we have past the fourth instalment of this new series.  Do you want to share your thoughts on the matter, either as a member or as a sympathiser?  Just fill in the standard template we have, add whatever you like and mail it to us on the e-mail noted in the template.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten